L’estudi anual d’inserció laboral de l’Escola Montserrat situa la taxa d’atur dels nostres alumnes del curs 2019-2020 en un percentatge molt per sota de la mitjana catalana. En números globals, un 57% dels exalumnes de l’Escola treballa o combina feina i estudis, un 39% continua estudiant i només un 3,6% busca feina. Aquestes xifres situen la inserció laboral de l’Escola 30 punts per sobre de la mitjana catalana, en què un 33,4% dels joves d’entre 16 i 24 anys estan buscant feina. D’entre els joves que han estudiat algun cicle d’FP, la mitjana d’atur a nivell català és del 13,7%, segons els darrer Estudi d’inserció laboral dels Ensenyaments Professionals. Aquest estudi, com el propi de l’Escola, extreuen els resultats d’enquestes fetes als joves entre 6 i 9 mesos després d’haver acabat els estudis.
En el cas del cicles formatius de Grau Mitjà (a l’Escola Montserrat es fa Gestió administrativa i Atenció a les persones en situació de dependència), del curs 19-20 només buscaven feina un 2,3% dels alumnes, enfront de l’11,8% de la mitjana catalana. En el cas de Grau Superior (a l’Escola es fa Administració i finances, Màrqueting i publicitat, Educació infantil i Integració social), un 5,1 dels alumnes del centre buscaven feina enfront del 14,2% de mitjana a Catalunya. La inserció laboral global estava en un 56,6% a l’Escola Montserrat enfront del 45,5% de la mitjana dels qui havien fet FP a Catalunya.
Dades del curs 2018-2019
El darrer Estudi d’inserció laboral dels Ensenyaments Professionals també inclou les dades del curs 2018-2019. Aquell curs, buscaven feina un 4,3% dels alumnes de l’Escola Montserrat, enfront un 9,5% dels alumnes que havien fet FP a Catalunya. Cal destacar que l’estudi d’inserció laboral del centre bagenc recollia un dada rècord aquell any: cap dels alumnes dels cicles de Grau Mitjà buscava feina, això vol dir que tots estaven treballant o estudiant, o les dues coses alhora.
Una metodologia enfocada a la inserció laboral
A l’Escola Montserrat s’ha potenciat, els darrers anys, un canvi metodològic enfocat a potenciar la inserció laboral dels seus alumnes, amb l’objectiu d’aconseguir atur zero. Aquesta metodologia inclou una aposta clara per la modalitat dual (en què els alumnes de Grau Superior estudient i treballen durant tot el segon curs del cicle) i classes molt pràctiques en què els joves aprenguin fent, fugint de les tradicionals classes magistrals i teòriques.