“S’ha de combinar formació teòrica amb formació pràctica, al 50%”

MARCELO MUÑOZ, GERENT DE CARPEL-MIN

 

Ens pots fer cinc cèntims de la vostra empresa?

Carpel-min és una empresa fundada l’any 1998 per donar servei a empreses en el sector de l’automoció bàsicament. El seu servei més valorat ha estat i és la millora del mitjans de producció existents. En el seus inicis era una petita empresa amb tres tècnics. Amb el temps, il·lusió i molt esforç de superació, hem aconseguit dissenyar, construir i posar en marxa a casa del client les nostres creacions. Actualment tenim 50 treballadors formats i capacitats en àrees de disseny, mecanitzats, muntatge mecànic, muntatge elèctric i programació de processos de muntatge i control.  També ens hem obert al sector de l’alimentació, línia blanca i farmàcia.

Què oferiu al vostre client?

Qualitat, eficiència i eficàcia en els nostres treballs. Treballem sota la norma ISO: control de la qualitat del producte. Sota aquest segell certifiquem que les nostres màquines han estat controlades en cada moment de la realització, i això és una garantia per al nostre client.

Quins són els vostres productes/serveis “estrella”?

L’experiència, el servei i la implicació amb els nostres clients.0910

La covid-19 ha fet que us haguéssiu de reinventar?

El nostre departament de Prevenció des del primer moment de la pandèmia ha treballat conjuntament amb gerència per abordar aquesta situació amb molta seriositat i cura. S’han posat en marxa protocols de seguretat i accions enfront el Covid-19 que fins ara han estat positives i donant resultats òptims. La nostra empresa es reinventa de forma constant! Les tecnologies avancen a passos de gegant i hem d’estar a l’alçada en tot moment. Aquest repte l’aconseguim fent formacions constants per donar un valor afegit al nostre personal, tant a nivell professional com personal.

D’un futur treballador què valoreu més, les seves competències tècniques (les de l’ofici, les que han après formant-se) o les transversals (treball en equip, actitud, creativitat, proactivitat, etc)?

La carta de presentació és el currículum però l’experiència és un punt molt important. Altres aspectes com la proactivitat, l’actitud i la predisposició a treballar en equip són punts també forts a l’hora de fer la selecció.

Creieu que els centres de formació professional com el nostre, són importants per empreses com la vostra?

Sens dubte. No tan sols són importants, per a nosaltres són imprescindibles.   Com a empresa veiem un futur amb personal format i responsable davant d’un mon ple de tecnologia que avança de forma constant. Ens aporteu la possibilitat de tenir futurs treballadors i treballadores amb ganes de millorar les coses i evolucionar.

Què creieu que hauríem de millorar o fer als centres de formació professional per tal que els futurs treballadors de la vostra empresa tinguin un perfil més alineat?

S’ha de combinar formació teòrica amb formació pràctica. Pensem que una bona combinació podria ser un 50%. Per exemple impartir classe al matí i a les tardes fer aplicar el coneixement en el treball. Aquest és el millor examen que es pot fer, ja que és amb el que es trobaran quan acabin. A més, així l’alumne pot saber si veritablement li agrada el que està estudiant.

10

Definitivament, sí! Són aquest joves els que mouen el futur. L’ideal és fer una cohesió entre gent jove i amb ganes, i gent amb experiència.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Crèdits

Disseny i programació web

pikstudio

Fotografia

Mercè Rial