“El fet que els estudis tinguin una part pràctica és molt important”

ariadnavidal

ARIADNA VIDAL, DE L’EMPRESA CAPITAN FOX

 

 

Fes-nos cinc cèntims de la vostra empresa, Capitan Fox.

Capitan Fox és una agència de màrqueting digital de Manresa, va néixer fa 5 anys dins d’una empresa alemanya d’enginyeria i innovació com una marca pròpia, i dos anys després es va escindir definitivament, per tal de tenir més autonomia i donar una resposta més àgil a les necessitats dels nostres clients de la zona del Bages i Catalunya. L’equip humà de Capitan Fox té més de 10 anys d’experiència en el camp del màrqueting i la comunicació digital, i han guanyat diversos premis al llarg de la seva carrera, a més que han estat convidats en diverses ocasions a fer conferències, xerrades i tallers sobre les seves especialitats.

 

Què oferiu al vostre client?

Oferim estratègies de màrqueting digital per a empreses petites i mitjanes de la Catalunya Central, molt enfocades a ajudar-les a donar el pas definitiu per a digitalitzar-se i ampliar el seu mercat en els canals digitals. El nostre fort és que som de la zona, entenem molt bé les necessitats de negoci i de comunicació de les empreses d’aquí, que disten molt de les empreses que es poden trobar en grans ciutats com Barcelona. El nostre valor afegit és que parlem l’idioma dels nostres clients, i ens podem adaptar als seus projectes i pressupostos de forma molt més flexible.

 

Quins són els vostres productes/serveis “estrella”?

Principalment la gestió de campanyes de pagament en plataformes digitals, com Google i Facebook, i el posicionament orgànic als cercadors. Cada vegada més, molts clients demanen dels nostres serveis audiovisuals i de disseny, per acompanyar les seves estratègies digitals amb una estratègia de marca més personalitzada i propera.

 

La Covid-19 ha fet que us haguéssiu de reinventar?

Ha tocat reinventar-nos i pensar ràpidament solucions que poguessin ajudar als nostres clients a seguir fent negoci, a través de les eines digitals disponibles, que per sort, ara mateix en són moltes. Per primera vegada, molts clients reticents a provar certes plataformes o accions digitals, s’han animat a invertir-hi, ja no només com a solució temporal per la covid-19, si no com a part integral de les seves estratègies a futur termini.

 

D’un futur treballador què valoreu més, les seves competències tècniques (les de l’ofici, les que han après formant-se) o les transversals (treball en equip, actitud, creativitat, ro activitat, etc)?

En el nostre sector cal una combinació d’ambdues. Per treballar en màrqueting digital cal tenir uns coneixements tècnics mitjans i alts, i una actitud molt proactiva a continuar formant-te, doncs el món digital canvia cada cop més ràpid, i de forma frenètica. Per altra banda, no n’hi ha prou. Cal tenir una predisposició creativa, en el sentit de saber pensar de forma innovadora i fora de l’ABC del màrqueting tradicional, alhora que la comunicació amb l’equip i el client ha de ser fluida, clara i funcional. Les persones que tenen problemes acceptant el feedback, per exemple, o que no tenen capacitat d’imaginar noves solucions en un món canviant, ho tenen difícil per dedicar-se i subsistir en aquest sector.

 

Creieu que els centres de formació professional com el nostre, són importants per empreses com la vostra?

És molt important que els futurs professionals del màrqueting tinguin aquest perfil abans comentat. No només han de tenir bones competències tècniques i teòriques, si no també cal que treballin el procés creatiu, el treball en equip i les habilitats comunicatives verbals i no verbals (és a dir, saber escriure correctament i saber exposar oralment). El fet que els estudis acadèmics tinguin una part pràctica és molt rellevant.

 

Què creieu que hauríem de millorar o fer als centres de formació professional per tal que els futurs treballadors de la vostra empresa tinguin un perfil més alineat?

Moltes vegades els alumnes, tot i que tenen grans idees i tenen coneixements suficients per endinsar-se al món laboral, tenen una expressió oral i escrita pobra. Cal que treballin, per una banda, la seguretat en sí mateixos a l’hora d’exposar i vendre les seves idees. Per altra banda, les seves habilitats d’escriptura no només haurien de complir el requisit bàsic de no tenir faltes d’ortografia, si no tenir molt més clar les estratègies de ‘copywriting’ per expressar-se de forma clara, concisa i que aporti valor a les marques per les quals treballen. Per això, no només cal que ho treballin a l’aula, si no que tinguin una actitud proactiva de llegir i consumir molt més mitjans com la premsa, les revistes, els llibres, i la televisió. Quelcom que els joves comencen a deixar de banda.

 

Creieu que s’ha d’apostar per la gent jove? Tenen talent?

Quan treballes en el món digital cal apostar sempre per la gent jove, doncs ells, tot i que encara puguin formar-se en aspectes més tècnics i de negoci de la professió, són els que realment estan al dia de les noves plataformes, tendències i gent del moment. Cal escoltar les seves idees, i entre ambdós (el jove i l’expert) trobar la forma de que aquesta idea es converteixi en una eina útil per a treballar en el màrqueting digital.