Repte assolit: “Doble compromís amb nosaltres mateixos”, la millor campanya d’FP Dual en primera persona

classeguarnyadors

En aquest article, l’alumnat responsable de la campanya que ha guanyat el Premi, ens explica com es va desenvolupar el projecte. Signat per:  Ariadna Solé,  Laia Murgadella, Alba Riera, Ian Lanza, Clàudia Arocas, Sandra Puerta, Andrea Coz, Fiona Selga, Aida Claret, Jordi Bricollé, Aleix Estany, Núria Capdevila i Sheila Porras, sota la coordinació de la seva tutora Laura Torra.

La tardor del 2019, acabats d’aterrar al nou cicle formatiu de Màrqueting i Publicitat, als alumnes de primer ens va caure el repte de realitzar la millor campanya de l’FP Dual del 2020.  Tot va començar amb un proposta de les moltes que ens planteja la Laura Torra -la nostra tutora- cada dos segons. Vam començar per un briefing, per tal de saber com encarar el projecte i així anar-lo desglossant. A partir d’aquest, la pluja d’idees es va iniciar, ens vam dividir per grups i havíem d’abastar dos grans reptes: incrementar el número de matrícules d’alumnat i aconseguir nous convenis amb empreses del territori

Pel que fa al primer repte, primerament hi va haver una proposta més transgressora: un casament de dues noies, una representava la formació acadèmica i l’altra l’empresa; les quals anaven obrint portes fins arribar a finalitzar l’etapa. La idea final va estructurar-se sota el claim de: «el doble compromís amb tu mateix», i la vam desenvolupar simulant els escenaris de l’escola i la feina en un espai neutre, que disposés dels diferents elements que teníem en ment: la Biblioteca de Sant Vicenç de Castellet.

Vam començar a gravar tota la campanya sense cap intenció de guanyar, sinó d’aprendre realment. Ens vam ajudar del dissenyador i realitzador multimèdia Marc Pich, per tal que ens ensenyés tips de gravació i edició de vídeo. I per formalitzar la idea del doble compromís, Estrada Joiers de Manresa ens va cedir dos anells. No vam sortir tots al vídeo, però vam donar el millor de nosaltres, vam deixar de ser una classe per convertir-nos en un equip de màrqueting. La publicitat de la campanya la vam fer a Instagram, la xarxa més visualitzada pel nostre públic objectiu.

Alhora, tot projecte s’ha de sostenir amb una imatge de marca que el defineixi, així que vam crear un logotip buscant uns colors i símbols que transmetessin què era l’FP Dual per nosaltres. El logotip, representat per dues circumferències representen aquest doble compromís.

Respecte al segon repte, vam pensar en tots els avantatges que suposa per a les empreses i l’alumnat realitzar pràctiques laborals combinades amb estudis durant un any. Ho vam traslladar dissenyant i maquetant un passaport al món laboral, i el vam fer arribar a les empreses directament, en un Afterwork. 

Finalment, l’equip de redacció -juntament amb l’ajuda de la tutora- vam elaborar un informe on ens presentàvem, plasmàvem la calendarització de les accions, el pressupost necessari, les mètriques a avaluar, etc. Per mostrar als organitzadors del premi tot allò que havíem treballat.

Un any més tard, hem rebut la millor notícia a l’esforç i la cohesió grupal de 13 alumnes novells amb molta il·lusió i ganes d’encarar nous reptes: hem guanyat el primer premi! I el millor, els resultats realment s’han aconseguit: al primer curs s’ha augmentat el número de matrícules i s’ha incrementat un 70% el conveni amb les empreses.

El projecte el vam agafar amb molta il·lusió des del principi i s’ha mostrat amb els resultats. En nom de tots els alumnes: “Ens sentim plenament orgullosos d’haver format part d’aquest projecte, per nosaltres és molt satisfactori veure resultats ja que és una empenta per seguir endavant i creixent en aquest sector.”