Ja els tenim aquí!  La generació Z

selfie

 

Montse Prieto, professora de l’Escola Montserrat

Un dels reptes que tenim com a professors és tenir controlat el salt generacional amb els nostres alumnes que es produeix quan fa molts anys que ens dediquem a aquesta professió.

Personalment porto 22 anys com a professora d’aquest centre,  durant els primers anys vaig treballar amb alumnes de la meva generació o fins i tot algun d’una generació anterior. Després van arribar els “millenials”, amb la seva revolució tecnològica, nadius digitals alguns d’ells. I ara ja tenim aquí la Generació Z- És bo que sapiguem amb quines característiques arriben a les aules per tal que adaptem la nostra manera d’ensenyar a la seva manera d’aprendre.

  1. 100% nadius digitals. Han crescut amb les xarxes socials i el mòbil, i estan acostumats a la tecnologia. Aquesta generació que creix amb una vida indissoluble a la tecnologia també té intervals d’atenció més curts: cada 8 segons necessiten alguna cosa nova. És la immediatesa dels buscadors, del WhatsApp i dels videojocs, i la imprimeixen també a la seva vida. Els nostres alumnes seran impacients i demandaran coses noves.
  1. Predilecció per la imatge. Substitueixen els textos, la forma de comunicació dels ‘millennials’. Són la generació de les selfies, les emoticones i els mems. La imatge, en les seves múltiples variables, és la forma de comunicació amb què la generació Z se sent més còmoda i la que utilitza més.
  1. Canals més privats. Reaccionen a l’exhibicionisme dels seus predecessors. La generació Z busca canals més privats per comunicar-se. Mentre que els millennials han estat menys curosos a l’hora de documentar la seva intimitat a les xarxes, la nova generació és més recelosa de posar-ho tot en obert, prefereix canals més privats i conversar amb la gent que coneix en persona.
  1. Creadors de continguts. Utilitzen la tecnologia per crear continguts, per tant arriben amb una millor predisposició per treballar la creativitat.

És important que tinguem en compte aquestes característiques a l’hora de dissenyar activitats d’ensenyament – aprenentatge. No ens podem quedar amb les coses que fins ara ens funcionaven perquè nosaltres potser no hem canviat, però els nostres alumnes sí.

Leave A Reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *