L’arquitectura de la innovació educativa

Joan Martí

Ja fa uns anys que les escoles del nostre país van apostar per la innovació educativa. Estava clar que un canvi de la realitat educativa era necessari, un trencament amb el sistema educatiu de tota la vida que ens portés cap a nous paradigmes que anessin en consonància amb les noves generacions de joves que havien d’omplir les nostres aules.

L’Escola Montserrat, una escola petita, però que sempre ha volgut estar al dia i a l’alçada dels seus temps, no es va quedar enrere en innovació educativa. Després de molta formació i tallers del professorat en emprenedoria, creativitat i innovació educativa ens vam endinsar en tot un projecte de Design Thinking, en el qual encara estem immersos, i que ens ha portat a replantejar molts aspectes de la nostra metodologia, sempre amb la intenció de millorar, i està clar, que la millora metodològica requereix , sense cap mena de dubte, el replantejament de nous espais educatius, d’una nova arquitectura més polivalent, totalment necessària per trencar amb els espais rígids d’abans, esdevenint en espais molt més versàtils que ajudin i contribueixin a una millora de l’aprenentatge i, per tant, del sistema educatiu.

És per això que aquest curs hem estrenat tres nous espais a l’escola. En primer lloc hem adequat la secretaria del centre amb el desig d’apropar-la als nous estàndards empresarials i millorar la comunicació amb el nostre públic i, així, oferir-los un espai més adequat als nous temps i que millorin la nostra imatge corporativa, així com l’atenció al públic.

Al mateix temps hem adequat dos nous espais intentant reconvertir-los en espais polivalents que hem batejat com l’aula Robinson i l’aula Kotler en homenatge a Ken Robinson, expert en creativitat, qualitat i innovació educativa i a Philip Kotler, elegit líder en pensament de màrqueting. Unes aules que conviden als nostres alumnes a gaudir d’espais on treballar en equip o individualment, de forma relaxada i a on poden deixar anar la seva imaginació i creativitat emprenedora i aconseguir aquelles competències, habilitats i formes de treball que demanen les empreses. D’aquesta manera els nostres alumnes poden gaudir d’una experiència única en què es puguin sentir els protagonistes reals del seu aprenentatge i del seu futur professional.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Crèdits

Disseny i programació web

pikstudio

Fotografia

Mercè Rial