Una escola emocionalment intel·ligent

dolorsutreraOKM. Dolors Utrera. Psicòloga i docent a l’Escola Montserrat

Treballar amb noies i nois adolescents et fa adonar de la importància que tenen les emocions per a ells i, relativament sovint, de la dificultat que manifesten per interpretar correctament les expressions emocionals de les altres persones. No us heu trobat mai fer-los un somriure i que ells mostrin por o ira? O, alternativament, mirar-los enfadats i que ells pensin que és un motiu per manifestar alegria? Jo m’hi trobo sovint, però sé que no ho fan expressament per molestar-nos, de fet penso que hi ha un motiu subjacent que fa que sovint no se n’adonin, i que interpretin de forma incorrecta les expressions emocionals de les altres persones per desconeixença del que seria una bona gestió de les emocions. La pregunta immediata ési no hi podem fer res?

Les respostes que donem a les expressions emocionals dels altres són crucials per a la vida personal, social i laboral, per harmonitzar les nostres accions amb les de les altres persones. L’aprenentatge de les emocions és crucial per a tothom, i un bon aprenentatge contribueix a una millor gestió emocional durant l’adolescència.

Per això, cada cop més, els centres educatius que saben que el seu principal actiu són les persones que integren l’entorn educatiu, treballen millor en base a una educació de les emocions entre la comunitat educativa. La manera en què docents i alumnes gestionen les seves emocions per comunicar-se  és clau en l’èxit de les relacions interpersonals i es reflecteix en la qualitat global del centre escolar.

L’evolució de la societat fa necessari que els contextos educatius s’adaptin oferint una educació de qualitat, que fomenti un desenvolupament integral dels alumnes i tingui en compte tots els aspectes de la persona, en un mon canviant, frenètic i exigent.

Són molts els estudis i experts que asseguren que l’èxit en la vida no depèn tant de la intel·ligència tradicional, sinó més aviat de l’habilitat per a identificar, usar,entendre i gestionar les emocions.

Des de l’Escola Montserrat dediquem cada cop més esforç a desenvolupar habilitats i competències emocionals. Per això estem duent a terme diferents accions tutorials i un projecte educatiu que duu per nom “Diana de les emocions”, amb la finalitat de millorar la qualitat educativa.

Els nostres objectius principals són:

  • Entendre i integrar en la pràctica diària els fonaments sobre intel·ligència emocional.
  • Entendre que ser emocionalment competent permet fer front de manera efectiva als reptes personals i professionals que es plantegen en l’entorn educatiu.
  • Identificar les competències personals, intrapersonals i interpersonals necessàries per al desenvolupament de la intel·ligència emocional tant en docents com en alumnes.
  • Conèixer la metodologia bàsica per poder ser cada cop més emocionalment intel·ligents.
  • Desenvolupar eines i recursos emocionals per promoure l’aprenentatge d’habilitats emocionals i socials en els alumnes.
INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ  DE DADES
Responsable ESCOLA DE FORMACIÓ PROFESSIONAL MONTSERRAT
Finalitat Respondre a les consultes que realitzen els usuaris
Legitimació Consentiment de l’interessat.
Destinataris No es cediran dades a tercers, excepte obligació legal.
Drets Accedir, rectificar i suprimir dades, així com altres drets, com s’explica en la informació addicional.
Informació Addicional Pot consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí.

Sessions informatives

Sol·licita la teva visita mitjançant aquest formulari o enviant un email a colmontserrat@xtec.cat

Les visites es realitzaran de dilluns a partir del dilluns 6 de maig a les 18:00h Selecciona a continuació, la sessió en la que estàs interessat