8 conceptes i elements bàsics sobre Màrqueting Digital

Blog Marqueting Digital Escola Montserrat

Acabes de descobrir el Màrqueting Digital i t’interessa aprendre’n més? En aquest article fem un recull d’alguns dels conceptes bàsics d’aquesta disciplina tan àmplia que cada vegada dóna feina a més i més gent perquè sàpigues per on començar.

  1. Anàlisi DAFO

    Has sentit mai a parlar sobre el DAFO? És una tècnica també aplicada al màrqueting tradicional per observar els DEBILITATS, AMENACES, FORTALESES i OPORTUNITATS. Se sol utilitzar per observar allò bo i dolent de la teva empresa o campanya respecte a la dels teus competidors.

  2. SEO

    El SEO (Search Engine Optimization) fa referència al conjunt d’estrategies perquè et posicionin en un dels primers resultats en la cerca gràcies al contingut, les paraules clau, imatges…

  3. SEM

    El SEM (Search Engine Marketing) va en línia amb el SEO, però fa referència a la publicitat en el cercadors i el seu ecosistema de webs. Et permet pagar directament per ser trobat. Les eines de Google com Google Ads o Google Adsense són les més populars per a desenvolupar estratègies SEM.

  4. Keywords

    Les Paraules Clau són el terme o conjunt de termes que utilitzen els usuaris quan busquen en els cercadors. Una bona tria de keywords per al teu negoci resulta vital per a les estratègies SEO i SEM i et poden ajudar a definir alguns aspectes dels teus productes o serveis per aplicar en altres accions (en publicacions a les Xarxes Socials, per exemple).

  5. KPIS

    Les Key Performances Indicators són els indicadors del rendiment de les teves accions. Per exemple, si el teu anunci publicitari d’Instagram va aconseguint impactar persones, acumulant “likes”, clics…

  6. Pàgina Web

    La pàgina web és un dels elements més importants del màrqueting digital. No només és un lloc on podran conèixer-te i obtenir informació de tota mena de la teva empresa (com comentaris sobre els teus productes), els teus serveis… sinó que és la teva viva imatge. A mesura que l’empresa va avançant, la pàgina web ha de ser millorada. Has d’anar introduint-hi els nous productes i sobretot, des d’un principi, saber per què has fet la pàgina web (per a posicionar-te al cercador, traçar un canal de contacte amb el client, vendre online…).

  7. Mobile Marketing

    És molt important adequar el teu contingut per a altres plataformes que no siguin la tradicional de l’ordinador, perquè, actualment, la majoria de contingut web es visualitza a través de dispositius mòbils. Tot això sense oblidar, però, la interfície que tenen les pàgines web l’ordinador.

  8. Xarxes Socials

    Les xarxes socials es presenten, possiblement, com el canal més directe per arribar al consumidor. No només pel fet pots fer-li arribar els teus anuncis i promociones per allà, sinó que les persones més compromeses amb l’empresa la seguiran per obtenir el màxim d’informació, les últimes novetats… i sempre la tindran en ment. A més, la majoria de plataformes socials permeten un seguiment fàcil de les KPIs (analítica) i invertir en una estratègia de xarxes socials pot aportar-nos molts resultats, sempre que identifiquem i decidim ser a aquelles on és el nostre públic potencial.

 

Dani López
Alumne de Màrqueting Digital a l’Escola Montserrat