Yolanda Sola, professora de l’Escola Montserrat
En tots els cicles formatius es desenvolupa l’assignatura d’emprenedoria, inicialment, i en molts casos i per desconeixement, els alumnes tenen tendència a pensar que aquesta assignatura no els serà útil o els pot servir de ben poc tenint en compte el que estan estudiant.
La realitat no és aquesta, l’emprenedoria els ajuda a tenir una visió complementària de les oportunitats laboral que tindran, és a dir, a la vida i en la feina no és només treballar per compte aliena, o que et contracti algú per fer una determinada tasca, sinó també treballar per tu mateix, per la teva passió o pel que sempre has somiat.
És evident que treballar això últim dins una aula és complex, ja que en la majoria de casos els alumnes són joves i amb poca experiència i expertesa a nivell laboral. No obstant això, a l’Escola Montserrat aportem el nostre granet de sorra, perquè l’assignatura d’emprenedoria no acabi essent un projecte que es queda dins un calaix, sino que realment la idea d’aquell grup d’alumnes pugui ser una idea que solucioni un problema quotidià, i que alguna d’aquestes pugui ser fins i tot viable.
Per això els fem treballar un pla d’empresa acurat, però també treballen competències transversals que són bàsiques en el seu aprenentatge: creativitat, organització, treball en equip, i comunicació.
Tots aquests ingredients ben lligats, estem convençuts que en un futur no massa llunyà seran la llavor d’algun projecte, que es pugui iniciar, i que pugui ser útil per a al societat.