Nostàlgia posada al dia

pati

 

Dani Mauriz, director de l’Escola Montserrat

Aquesta setmana estem celebrant la Setmana Montserrat 2019, uns dies plens d’activitats, tallers i xerrades que trenquen el dia a dia de les classes i aporten noves visions i experiències al nostre alumnat. Perquè l’Escola Montserrat no són només les aules, l’equip de professorat o els nois i nois que cada omplen el centre. L’Escola Montserrat és un concepte més ampli, una suma de persones, espais, vivències i experiències que s’uneixen per dotar els nostres alumnes de totes les eines, recursos i capacitats perquè puguin convertir-se en uns professionals excel·lents.

I és en aquest context que hem decidit recuperar el pati de l’Escola Montserrat. Un pati que antigament acollia els jocs dels alumnes d’infantil, primària i secundària, i que els últims anys, amb la nostra especialització en cicles formatius de Formació Professional, havia quedat una mica oblidat.

Però precisament amb aquesta voluntat integradora d’espais i vivències que us comentava, ens ha semblat que el pati de l’Escola s’havia de convertir en una àgora de trobada i d’activitats, que pogués donar suport a les aules i que obrís noves possibilitats en la nostra metodologia formativa.

Alumnes i professionals han sumat esforços per deixar les seves obres artístiques (grafit i retolació) a un pati renovat que volem anar integrant al centre. Jo, que havia viscut els anys daurats del nostre pati, faig un exercici de nostàlgia recordant aquell espai ple d’infants i joves jugant a futbol, a bàsquet, a saltar a corda… Segur que molts exalumnes de l’Escola compartiran aquests records.

El nou pati potser no tindrà els mateixos usos, tot i que esperem recuperar el que va ser el nostre esport estrella durant molts anys: el bàsquet. Però segurament es convertirà en un espai polivalent a l’aire lliure, un espai de descompressió que pot ajudar a potenciar la creativitat i l’expressió dels nostres alumnes. Ja sabeu que fugim de les clàssiques classes magistrals i busquem una nova manera de fer, amb la interacció constants dels alumnes, les seves aportacions, les seves propostes… Volem que el pati sumi i que els ofereixi noves possibilitats i recursos.

Per a molts potser serà un petita obra sense importància. Per a nosaltres, és un treball carregat de simbologia: ens enfoquem al futur i als nous reptes sense perdre de vista d’on venim i qui som.