Treballem diferent: fugim del llibre i del powerpoint

1530592_10202213436810388_751988634_nJoan Morales, professor de l’Escola Montserrat

Immersos en la línia de canvi i de renovació pedagògica que estem duent a terme a l’Escola Montserrat, aquest curs hem començat a implementar tota una sèrie de projectes educatius integrats en cadascun dels cicles formatius que s’ofereixen al centre. L’objectiu últim d’aquests projectes és aproximar el màxim possible la realitat laboral i educativa. En aquest sentit, pel que es refereix específicament al Cicle Formatiu de Grau Superior de Màrqueting i publicitat, modalitat DUAL, aquest any estem desenvolupant tres projectes. Els tres, un per trimestre, orientats des de la seva concepció, a que els alumnes, un cop concloguin els seus estudis, siguin capaços de solucionar problemes reals en el mercat laboral en l’àmbit del  màrqueting. Deixeu-me que us faci una petita síntesi dels projectes als quals m’estic referint:

Let’s go shopping: A partir del qual s’ha investigat la realitat del petit comerç de Sant Vicenç de Castellet, així com les característiques dels seus consumidors. Per això, s’han dut a terme tècniques de mostratge, entrevistes, i s’han recopilat dades tant de les característiques del petit comerç com del consumidor a partir de qüestionaris en línia. Treballar d’aquesta manera ens ha permès sortir durant les hores destinades al projecte del centre escolar i conèixer la realitat social del municipi en el terreny del comerç local. Conèixer les seves problemàtiques, i posar en pràctica els coneixements teòrics assolits a l’aula tot utilitzant les noves tecnologies (mòbils) han estat alguns dels nostres objectius. Un cop processades totes aquestes dades a nivell estadístic, hem obtingut, a partir dels resultats, informació d’utilitat per a sensibilitzar i exposar els punts forts i febles del comerç local de Sant Vicenç. A més a més, els alumnes s’han enfrontat a situacions com les següents: la por a parlar en públic, les dificultats de col·laboració amb les quals es troben en molts casos els enquestadors, a com estructurar correctament la informació per prendre decisions empresarials, o a com determinar els elements claus d’una enquesta, a més a més de treballar habilitats comunicatives relacionades, per exemple, amb la persuasió. Tot això, tant individualment com en grup.

Staying online: És el nostre segon projecte sobre el qual estem treballant en aquests moments. L’objectiu és que els alumnes siguin capaços de crear una botiga en línia a partir d’idees de negocis viables i incorporant  la creació i gestió de les xarxes socials més adients.

L’últim dels projectes previstos per aquest curs del CFGS de Màrqueting i Publicitat modalitat DUAL, i que durem a terme durant el tercer trimestre, porta per títol Be a community manager. Amb aquest projecte, pretenem crear professionals davant d’una demanda cada cop més creixent d’especialistes altament qualificats en l’àmbit de la comunicació estratègica de les empreses.

La idea de fons de tots aquests projectes és que l’alumne adquireixi un coneixement integrat de tots els aspectes del currículum educatiu, d’una manera pràctica, amb una participació activa, tot considerant les seves motivacions, i on l’assaig i l’error formen part d’un aprenentatge altament significatiu. En definitiva, es tracta de fugir del llibre, del powerpoint, i de totes aquelles eines i recursos pedagògics que, en certes ocasions, només serveixen per delimitar la zona de confort de molts docents, i que l’estudiant hagi d’enfrontar-se a la realitat que exigeix el mercat laboral, a partir d’un acompanyament constant. Tot això, amb un respecte absolut cap als diferents perfils i ritmes d’aprenentatge existents a classe i tenint ben present que adaptar-se a cada alumne en els diferents projectes i obtenir feedback continu de l’evolució experimentada per cadascun d’ells, resulta fonamental perquè realment l’alumne sigui, i es consideri ell mateix, com l’autèntic centre sobre el qual pivoten tots els processos d’ensenyament i aprenentatge.

En definitiva, des de Escola Montserrat, tot l’equip estem profundament compromesos tractant de definir el nostre propi model educatiu amb l’objectiu d’afrontar els reptes laborals dels nostres estudiants en un futur que ja és aquí.

 

 

INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ  DE DADES
Responsable ESCOLA DE FORMACIÓ PROFESSIONAL MONTSERRAT
Finalitat Respondre a les consultes que realitzen els usuaris
Legitimació Consentiment de l’interessat.
Destinataris No es cediran dades a tercers, excepte obligació legal.
Drets Accedir, rectificar i suprimir dades, així com altres drets, com s’explica en la informació addicional.
Informació Addicional Pot consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí.

Sessions informatives

Sol·licita la teva visita mitjançant aquest formulari o enviant un email a colmontserrat@xtec.cat

Les visites es realitzaran de dilluns a partir del dilluns 8 d'abril a les 18:00h Selecciona a continuació, la sessió en la que estàs interessat